هوش مصنوعی

چگونه ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند؟

هوش مصنوعی (AI) عملاً تمام حوزه‌های بازاریابی، از تولید محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل داده‌ها را تغییر داده است. در این مقاله چند روشی که می‌تواند به رشد بیشتر کسب و کار شما کمک کند را بررسی می‌کنیم. هوش مصنوعی، روشی را که متخصصان بازاریابی استراتژی تدوین می‌کنند، نتایج آن‌ها را تحلیل می‌کنند و…

بازاریابی مبتنی بر داده

5 روند مهم در بازاریابی مبتنی بر داده

همانطور که می‌دانید حجم داده‌های آنلاین، در حال افزایش است. در این راستا، استراتژی‌های بازاریابی پیشرفته‌ای نیز وجود دارد که کسب‌و‌کارها می‌توانند برای استفاده از این داده‌های ارزشمند، اتخاذ کنند. مسئله‌ای که در این‌ جا مطرح است، نحوه استفاده از این استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر داده توسط بازاریابان است. در ادامه پنج روند مهم در…

Customer Segmentation

مدل‌های بخش‌بندی مشتری برای بهبود عملکرد کمپین‌های بازاریابی

تقسیم‌بندی مشتریان برای موفقیت کمپین‌های بازاریابی شما بسیار مهم است. ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای درک این موضوع که هر مشتری منحصر‌به‌فرد است، بسیار اهمیت دارد. هر فرد نیازها، ترجیحات، کانال‌های ارتباطی، رفتار و احساسات متفاوتی دارد. نزدیک شدن به همه این افراد منحصر‌به‌فرد از طریق ارتباطات جمعی، یک اشتباه بزرگ در جهت تلاش برای…

تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها در آینده

دنیای بازاریابی در حال حاضر بر سر دوراهی قرار گرفته است. فرآیندها و رویکردهای سنتی توسط تکنولوژی‌های نوظهور به چالش کشیده شده‌اند. با توجه به این شرایط، بازاریابان چگونه می‌توانند تجربه تاثیرگذاری را برای مخاطبان هدف خود در یک چشم‌انداز دیجیتال در حال تغییر ارائه دهند؟ به نظر می‌رسد بیگ دیتا (داده‌های کلان) یک راه‌حل…

تصویر آینده مارتک

تصویر آینده مارتک (تکنولوژی بازاریابی) چگونه خواهد بود؟

مدیران بازاریابی و تبلیغات برای برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های موفق به صورت فزاینده‌ای به فناوری‌ها متکی هستند. این فناوری‌های به کار رفته در بازاریابی MarTech (مارتک) نامیده می‌شود. آینده مارتک احتمالاً شامل افزایش اتکا به فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) خواهد بود. هوش مصنوعی و ML امکان تجزیه و تحلیل سریع‌تر و…

مشکلات بازاریابی دیجیتال - اسمارتک

مشکلات رایج بازاریابی دیجیتال

چطور باید از اشتباهات رایج جلوگیری کرد؟ بازاریابی دیجیتال در ابتدای راه می‌تواند حکم یک میدان مین را داشته باشد. پس برای آنکه بتوانید در مسیر خودتان به سمت راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق باشید، بهتر است مراقب تله‌ها و اشتباهات رایج در استفاده از راهکارهای بازاریابی دیجیتال باشید تا به خوبی از مزایای آن بهره‌مند…

ارزش طول عمر مشتری CLV چیست

همه چیزی که درباره ارزش طول عمر مشتری باید بدانید

مشتریان با خرید محصولات و خدمات برند، برای آن برند خلق ارزش می‌کنند. ارزشی که با فاکتور زمان ترکیب شده و در نهایت مفهوم CLV یا چرخه عمر مشتری (Customer Lifetime Value) را به وجود می‌آورد. هر بار تکرار خرید یا تبلیغ دهان‌به‌دهان توسط مشتری به‌معنای رشد ارزش طول عمر او است. سوال اینجا است…

اهمیت تجربه مشتری

تجربه مشتری و اهمیت آن برای کسب‌وکارهای امروزی

تجربه مشتری (Customer Experience) یکی از  مهمترین  دغدغه‌های امروز دنیای بازاریابی است. برندهای مدرن سعی می‌کنند با بهبود تجربه‌ مشتری خود، با او ارتباطی معنادار و بلندمدت را پایه‌ریزی کنند. اما آیا همه آن‌ها موفق می شوند؟ بدون شک خیر! چرا که طراحی استراتژی اثربخش برای بهبود تجربه مشتری، نیازمند برخورداری از دانش، تجربه، خلاقیت…

بازاریابی بازگشتی و حفظ مشتری

حفظ مشتری و کاهش هزینه‌های سازمان؛ آشنایی با بازاریابی بازگشتی

کاهش هزینه‌ها همیشه یک دغدغه مهم برای مدیران کسب‌وکار بوده است؛ چالش بزرگی که در دنیای امروز با کمک تکنولوژی می‌توان آن را حل کرد. یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های کاهش هزینه‌های سازمان، تمرکز روی حفظ مشتری فعلی و تبدیل کردن او به مشتری وفادار است. اما سوال اینجا است که حفظ مشتری چگونه…

بازاریابی انسان محور، نسل چهارم بازاریابی

بازاریابی محصول‌محور، مشتری‌محور یا انسان محور؛ انتخاب شما کدام است؟

زمانی بود که کسب‌وکارها تنها به فروش محصول فکر می‌کردند. اما این رویکرد در طول زمان اعتبار و اثربخشی خود را از دست داد و بازاریابان را مجبور به چاره‌اندیشی کرد. در نتیجه آن‌ها فهمیدند که باید به نیازهای مشتری توجه ویژه‌تری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم سیر تحول بازاریابی از رویکرد محصول‌محور…