مشکلات بازاریابی دیجیتال - اسمارتک

مشکلات رایج بازاریابی دیجیتال

چطور باید از اشتباهات رایج جلوگیری کرد؟ بازاریابی دیجیتال در ابتدای راه می‌تواند حکم یک میدان مین را داشته باشد. پس برای آنکه بتوانید در مسیر خودتان به سمت راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق باشید، بهتر است مراقب تله‌ها و اشتباهات رایج در استفاده از راهکارهای بازاریابی دیجیتال باشید تا به خوبی از مزایای آن بهره‌مند…

ارزش طول عمر مشتری CLV چیست

همه چیزی که درباره ارزش طول عمر مشتری باید بدانید

مشتریان با خرید محصولات و خدمات برند، برای آن برند خلق ارزش می‌کنند. ارزشی که با فاکتور زمان ترکیب شده و در نهایت مفهوم CLV یا چرخه عمر مشتری (Customer Lifetime Value) را به وجود می‌آورد. هر بار تکرار خرید یا تبلیغ دهان‌به‌دهان توسط مشتری به‌معنای رشد ارزش طول عمر او است. سوال اینجا است…

اهمیت تجربه مشتری

تجربه مشتری و اهمیت آن برای کسب‌وکارهای امروزی

تجربه مشتری (Customer Experience) یکی از  مهمترین  دغدغه‌های امروز دنیای بازاریابی است. برندهای مدرن سعی می‌کنند با بهبود تجربه‌ مشتری خود، با او ارتباطی معنادار و بلندمدت را پایه‌ریزی کنند. اما آیا همه آن‌ها موفق می شوند؟ بدون شک خیر! چرا که طراحی استراتژی اثربخش برای بهبود تجربه مشتری، نیازمند برخورداری از دانش، تجربه، خلاقیت…

بازاریابی بازگشتی و حفظ مشتری

حفظ مشتری و کاهش هزینه‌های سازمان؛ آشنایی با بازاریابی بازگشتی

کاهش هزینه‌ها همیشه یک دغدغه مهم برای مدیران کسب‌وکار بوده است؛ چالش بزرگی که در دنیای امروز با کمک تکنولوژی می‌توان آن را حل کرد. یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های کاهش هزینه‌های سازمان، تمرکز روی حفظ مشتری فعلی و تبدیل کردن او به مشتری وفادار است. اما سوال اینجا است که حفظ مشتری چگونه…

بازاریابی انسان محور، نسل چهارم بازاریابی

بازاریابی محصول‌محور، مشتری‌محور یا انسان محور؛ انتخاب شما کدام است؟

زمانی بود که کسب‌وکارها تنها به فروش محصول فکر می‌کردند. اما این رویکرد در طول زمان اعتبار و اثربخشی خود را از دست داد و بازاریابان را مجبور به چاره‌اندیشی کرد. در نتیجه آن‌ها فهمیدند که باید به نیازهای مشتری توجه ویژه‌تری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم سیر تحول بازاریابی از رویکرد محصول‌محور…

مزایا و شیوه کار با اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

اتوماسیون بازاریابی همانطور که از اسم آن پیدا است، خودکارسازی و هوشمندسازی فعالیت‌های بازاریابی را ممکن می‌کند. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی می‌توان برای مشتریان پیام‌های شخصی‌سازی شده و زمان‌بندی شده فرستاد و به آن‌ها برای داشتن یک تجربه (Customer Experience) بهتر کمک کرد. تجربه بهتر برای مشتریان برابر است با اهمیت دادن به نیازهای…

مارتک و تاثیر آن بر رشد کسب و کار

تکنولوژی بازاریابی (MarTech) چیست و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند؟

تکنولوژی با ساده‌تر کردن کارها به زندگی انسان کمک می‌کند. تکنولوژی بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارها است که باعث ساده‌تر و اثربخش‌تر شدن فعالیت‌های بازاریابان می‌شود. با Marketing Technology یا به‌طورخلاصه MarTech کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان خود را بهتر شناخته و نیازهای آنان را همان طور که هست درک کنند. وقتی نیازهای مشتری شناسایی شود، جلب رضایت…