تصویر آینده مارتک (تکنولوژی بازاریابی) چگونه خواهد بود؟

آخرین به‌روزرسانی :۲ دی ۱۴۰۲
تصویر آینده مارتک (تکنولوژی بازاریابی) چگونه خواهد بود؟
تصویر آینده مارتک (تکنولوژی بازاریابی) چگونه خواهد بود؟

مدیران بازاریابی و تبلیغات برای برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های موفق به صورت فزاینده‌ای به فناوری‌ها متکی هستند. این فناوری‌های به کار رفته در بازاریابی MarTech (مارتک) نامیده می‌شود. آینده مارتک احتمالاً شامل افزایش اتکا به فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) خواهد بود. هوش مصنوعی و ML امکان تجزیه و تحلیل سریع‌تر و کارآمدتر داده‌ها را فراهم می‌کنند.
تکنولوژی‌های بازاریابی که از قدرت هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط استفاده می‌کنند، باید روند شخصی‌سازی و تقسیم‌بندی بازار را در سال‌های آینده افزایش دهند. راه‌حل‌های MarTech، دسترسی به داده‌ها را برای کمک به اتخاذ تصمیمات بازاریابی هوشمندانه فراهم می‌کند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به پیشرفت‌های پیش‌بینی‌شده در فناوری بازاریابی می‌اندازیم.

حفظ حریم خصوصی، نگرانی اصلی حوزه مارتک در آینده

حریم خصوصی در صدر فهرست مسائلی است که فناوری بازاریابی جدید به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد. بسیاری از مصرف‌کنندگان نگران حریم خصوصی و امنیت هستند. بسیاری از مردم دوست ندارند شرکت‌های فعال اطلاعات شخصی آن‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند. حدود 86 درصد از مردم نگران حریم خصوصی داده‌ها هستند.
مقررات دولتی و شرکت‌های غعال در حوزه تکنولوژی نیز دسترسی به انواع خاصی از داده‌ها را محدود کرده‌اند. اغلب مصرف‌کنندگان این حق را دارند که از اشتراک‌گذاری داده‌ها خودداری کنند؛ که این امر استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر داده را محدود می‌کند.
بسیاری از ابزارهای بازاریابی فعلی به مشتریان این امکان را می‌دهند که از اشتراک‌گذاری داده‌ها خودداری کنند. می‌توانید انتظار داشته باشید که در آینده‌ای نزدیک مارتک به پیاده‌سازی ویژگی‌های حریم خصوصی برای اطمینان از انطباق با تمام قوانین و الزامات پلتفرم ادامه دهد.

فراهم کردن امکان شخصی‌سازی بیشتر توسط مارتک در آینده

مارتک، به ارائه راه‌های جدید برای شخصی‌سازی کمپین‌های بازاریابی ادامه می‌دهد. در حالی که حفظ حریم خصوصی یک نگرانی اصلی برای اکثر مردم است، اما با این حال باز هم اغلب افراد خواهان یک تجربه شخصی هستند.
مصرف‌کنندگان همچنان به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی ادامه می‌دهند. این داده‌ها برای کمک به شخصی‌سازی محتوای بازاریابی برای مصرف‌کنندگان به صورت فردی استفاده می‌شود. ایمیل‌های هدفمند، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتوای شخصی‌سازی‌شده به ایجاد اعتماد با مشتریان کمک می‌کنند.
شخصی‌سازی بازاریابی در حال حاضر بسیار گسترده شده است؛ اما آینده MarTech به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI) احتمالاً آن را مؤثرتر خواهد کرد.
شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان بازاریابی هدفمند را در real-time فراهم می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های کاربر را برای ایجاد تجربه بهینه مشتری تجزیه و تحلیل کند. 87 درصد از شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی ایمیلی خود استفاده می‌کنند.
در سال‌های آینده، ممکن است چت ربات‌ها و آواتارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را برای تعامل با مشتریان مشاهده کنید. چت ربات‌ها و آواتارها می‌توانند داده‌های دقیق‌تری را از طریق تعامل با مشتری جمع‌آوری کنند و اثربخشی شخصی‌سازی بازاریابی را افزایش دهند.

ارائه بخش‌بندی بسیار هدفمند در مارتک آینده

هوش مصنوعی توانایی پلتفرم‌های بازاریابی را برای هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی خاص با دقت بیشتر افزایش داده است. بازاریابان اکنون به تقسیم‌بندی بازار مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی دارند.
استراتژی‌های تقسیم‌بندی به بازاریابان کمک می‌کند تا از ابزارهای بازاریابی خود بهتر استفاده کنند. با تمرکز بر بخشی از جمعیتی که احتمال خرید کالاهای شما را دارند، هزینه کمتری برای بازاریابی پرداخت می‌کنید.
به طور سنتی، بازاریابان برای شناسایی بخش‌هایی از بازار به مطالعات، بازخوردها و داده‌های تاریخی تکیه می‌کردند. نرم افزار هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های بخش بزرگی از جمعیت را برای تقسیم‌بندی سریع‌تر و دقیق‌تر تجزیه و تحلیل کند.
بهبود استراتژی بخش‌بندی به شما این امکان را می‌دهد که حتی کسانی را که به اشتراک‌گذاری داده‌ها علاقه‎ای ندارند، هدف قرار دهید. استفاده از تقسیم‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی، ارائه یک تجربه شخصی‌تر بدون داده‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند.

ارائه تجزیه و تحلیل پیچیده‌تر با استفاده از تکنولوژی مارکتینگ در آینده

در کنار شخصی‌سازی و تقسیم‌بندی بیشتر، هوش مصنوعی در مرکز ارائه راه‌حل‌های تحلیلی آینده قرار دارد. متأسفانه، راه‌حل‌های یادگیری ماشینی اغلب برای مشاغل کوچک تا متوسط بسیار پرهزینه هستند. نرم افزار ML باید در سال‌های آینده برای بازاریابان قابل دسترسی تر شود.
نرم افزار ML نیز به تدریج قابل اعتمادتر، کارآمدتر و موثرتر خواهد شد؛ زیرا توسعه‌دهندگان عملکرد آن را بهینه‌سازی می‌کنند. یکی از عناصر کلیدی یادگیری ماشینی جمع‌آوری داده است. همانطور که نرم افزار، داده‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند توصیه‌های هوشمندانه‌تری نیز ارائه دهد.

اتوماسیون کردن تمامی کمپین‌های بازاریابی با مارتک

بسیاری از کارهای پیش پا افتاده‌ای که در حال حاضر انجام می‌دهید ممکن است در چند سال آینده منسوخ شوند. MarTech آینده به پیاده‌سازی فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ادامه خواهد داد. راه‌حل‌های اتوماسیون ارائه شده توسط این فن‌آوری‌ها در دامنه‌ای قابل اطمینان افزایش می‌یابد.
ممکن است در نهایت بتوانید به یک کمپین بازاریابی کامل اجازه دهید که کاملا به صورت خودکار اجرا شود. این نرم افزار ممکن است تحقیقات بازار را انجام دهد و کمپین‌هایی را در چندین پلتفرم با حداقل ورودی راه‌اندازی کند.

سخن آخر

آینده MarTech احتمالا شامل افزایش اتکا به هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) خواهد بود. همین فناوری‌ها نیز تقریباً در تمام جنبه‌های نحوه عملکرد کسب‌وکارها متحول می‌شوند. در کنار کمک به بازاریابی و تبلیغات، فناوری‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در تولید، مراقبت‌های بهداشتی، بانکداری، خرده‌فروشی و فهرست رو به رشدی از صنایع استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید جلوتر از رقبا بمانید، به هوش مصنوعی توجه بیشتری کنید تا بتوانید در سال‌های آینده از مارتک (تکنولوژی مارکتینگ) بهتر استفاده کنید.