چگونه ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند؟

آخرین به‌روزرسانی :۲ دی ۱۴۰۲
چگونه ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند؟
چگونه ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند؟

هوش مصنوعی (AI) عملاً تمام حوزه‌های بازاریابی، از تولید محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل داده‌ها را تغییر داده است. در این مقاله چند روشی که می‌تواند به رشد بیشتر کسب و کار شما کمک کند را بررسی می‌کنیم.

هوش مصنوعی، روشی را که متخصصان بازاریابی استراتژی تدوین می‌کنند، نتایج آن‌ها را تحلیل می‌کنند و با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، تغییر داده است. فن‌آوری‌های مدرن از آنچه ما اغلب فکر می‌کنیم به هم نزدیک‌تر هستند و اکثر متخصصان بازاریابی روزانه از راه‌حل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ده‌ها ابزار وجود دارد که محتوا را بهینه می‌کند، ایمیل‌ها را شخصی می‌کند و خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد.

هوش مصنوعی، شبیه‌سازی هوش انسان توسط ماشین‌هایی است که برای تقلید از اعمال ما برنامه‌ریزی شده‌اند. به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان خرید آنلاین انجام می‌دهند، موتور توصیه داده‌ها را با ترجیحات آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند تا محصولاتی را که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشند پیشنهاد دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار در عمل در همه حوزه‌های بازاریابی، از تولید محتوا تا خدمات مشتری، کشف کرده‌اند. در این مقاله روندهایی را شرح می‌دهیم که آینده بازاریابی را شکل خواهند داد.

چت بات‌ها به سوالات پیچیده به زبان طبیعی پاسخ می‌دهند

چت بات‌ها برای چندین دهه در دسترس بوده‌اند، با این حال، تا همین اواخر آن‌ها تنها قادر به حل مسائل اساسی بودند. امسال، شرکت هوش مصنوعی OpenAI یک ابزار چت بات جدید به نام ChatGPT منتشر کرده است که گفت و گوی زبان طبیعی را درک می‌کند و با مشتریان به روشی مکالمه محور تعامل می‌کند.

برخی از کاربران این ابزار را در رسانه‌های اجتماعی به عنوان جایگزینی برای گوگل توصیف کردند؛ زیرا قادر به ارائه راه‌حل‌هایی برای سوالات پیچیده از جمله راه‌هایی برای نوشتن کد است.

وب‌سایت OpenAI می‌گوید: «قالب گفتگو این امکان را برای ChatGPT فراهم می‌کند که به سؤالات بعدی پاسخ دهد، اشتباهات خود را بپذیرد، مقدمات نادرست را به چالش بکشد و درخواست‌های نامناسب را رد کند.»

در حال حاضر، این ابزار فقط برای آزمایش و ارزیابی بتا در دسترس است، اما OpenAI قصد دارد سال آینده دسترسی به نسخه کامل را باز کند.

چت بات می‌تواند به ویژه برای کسانی که پروژه‌های تجاری آنلاین اجرا می‌کنند مفید باشد. این بات‌ها این اطمینان را می‌دهند که همه مشتریان پاسخ‌های به‌موقع دریافت می‌کنند.ChatGPT دارای تعدادی ویژگی پیشرفته است، از جمله توانایی به خاطر سپردن پاسخ‌های قبلی و اقدام بر روی آن‌ها و محدودیت در گسترش اطلاعات نادرست.

هوش محتوایی اطلاعاتی را در مورد مخاطب هدف ارائه می‌دهد

هوش مصنوعی باعث ایجاد هوش محتوایی شده است؛ یک زمینه بازاریابی که برای بهینه‌سازی محتوا و پیش‌بینی اثربخشی آن به فناوری متکی است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با استفاده از لحن و سبک بازاریابی شما محتوا تولید کنند و تبلیغات ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند محتوا را برای مخاطبان مختلف شخصی‌سازی کنند و اطمینان حاصل کنند که حول محور رفتار کاربران شما و آن‌چه که آ‌ن‌ها از آن لذت می‌برند متمرکز شده است.

به عنوان مثال، پلتفرم بازاریابی محتوایی BuzzSumo به بازاریابان کمک می‌کند درک کنند که چه محتوایی می‌تواند اثربخش باشد. این ابزار نمونه‌هایی از محتوای با عملکرد بالا را ارائه می‌دهد، داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند و نظرات آنان را ردیابی می‌کند.

مزیت اصلی هوش محتوایی این است که به شما بینشی می‌دهد تا از یک فرآیند آزمون و خطای طولانی جلوگیری کنید. به عنوان مثال، هوش محتوا می‌تواند به شناسایی موثرترین کلمات کلیدی کمک کند و سرفصل‌هایی را پیشنهاد کند که با مخاطبان شما تعامل مناسب برقرار شود.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، KPI را افزایش می‌دهد

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده حوزه دیگری است که در آن هوش مصنوعی متخصصان بازاریابی را با ابزارهای جدید مجهز می‌کند و فرصت‌هایی را برای رشد کسب‌وکار فراهم می‌کند. تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به داده‌های پیشین برای ایجاد بینش برای پیش‌بینی نتایج آینده متکی است.

گزارش تحلیلی پیش‌بینی‌کننده در بررسی بازاریابی Pecan نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق (95٪) از شرکت‌ها اکنون تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی خود ادغام می‌کنند. انواع مختلف تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده امکان ثبت معیارها و شاخص‌های عملکرد کلیدی مانند ارزش طول عمر مشتری، توصیه‌های محصول، اثربخشی کمپین بازاریابی و بازگشت سرمایه (ROI) را فراهم می‌کند.

اگرچه علاقه به راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار است، اما متخصصان بازاریابی در پذیرش کامل این فناوری با چالش‌هایی روبرو هستند. به گفته هوش مصنوعی Pecan، بیش از چهار نفر از هر پنج مدیر بازاریابی، با وجود تمام داده‌های مصرف‌کننده که در اختیار دارند، در تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها مشکل دارند.

سخن آخر

ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی در حال توسعه هستند و متخصصان بازاریابی را ترغیب می‌کنند که دائماً روندها را دنبال کنند و مهارت‌های جدید بیاموزند. علی‌رغم اینکه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ابتدا می‌توانند بسیار طاقت‌فرسا به نظر برسند، اما در صورت استفاده عاقلانه، فرصت‌هایی را برای صرفه‌جویی در وقت در انجام کارهای تکراری، درک بهتر مشتریان و در نهایت رشد کسب و کار شما باز می‌کنند.